Paradox managerial - unul face, altul trage!

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Paradox managerial - unul face, altul trage!

Mesaj  Profesorul la data de Sam 8 Aug 2009 - 9:27

Deşi s-a trecut de aceste aspecte în cadrul discuţiilor, vreau să clarific anumite situaţii cu privire la Codul educatorului.
Din cele prezentate, institutor = absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic, urmat de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă ori de absolvirea cu diplomă de licenţă.
Deci, învăţător + facultate de agronomie (sau construcţii, jurnalism ...) devine institutor? Care este „specializarea” în învăţământ pentru care este necesar a fi mai bine plătită decât cea a unui învăţător? Cred că ar fi mai normal să se ia în discuţie studiile superioare care au legătură cu învăţământul.
Felicit comisia care a propus pierderea dreptului e a mai profesa dacă nu se obţine media 5, timp de trei ani la rând, pentru a intra în învăţământ. Deşi este mare nevoie de cadre didactice, meseria de educator este una sfântă; un corigent nu poate avea acces la ea (are trei şanse de promovare!)!!!
Domnule Pop, am observat, cu părere de rău, cum, în ultima perioadă, sunteţi intimidat de reprezentanţi ai mass-mediei care acuză sindicatele de situaţia dezastruoasă a învăţământului românesc. Nu trebuie acceptată, nici măcar în glumă, această afirmaţie! Din păcate, anormalul este perceput tot mai des ca normal.
Doamna Magdas Vergu se face că nu pricepe legislaţia şi realitatea din România? Obligaţia sindicatelor (a reprezentanţilor) este de a obţine şi a apăra drepturile membrilor. Nimic mai mult! De management şi de gestionarea fondurilor se ocupă altcineva – tot legal, aceia nu mai sunt membri de sindicat. Sindicaliştii de la „Ford” nu sunt învinuiţi de proasta gestionare a fondurilor şi nici nu-şi fac griji pentru managementul firmei. Sunt angajaţi cei mai buni pentru aşa ceva!... Şi verificaţi bine!
Ce vină au sindicatele când nu au drept de veto la concursul de manager, deşi activitatea profesională a multor candidaţi este deja cunoscută ca fiind nulă? (în trecut, era nevoie de acceptul majorităţii angajaţilor pentru a putea aplica la o funcţie de conducere – acum, „dacă voi nu mă vreţi” ... oricum nu contează!) Dar când aceşti candidaţi termină „lupta” imediat ce ajung pe post? Dar când se fac licitaţii pentru învăţământ, cu banii statului, la care nu participă nici măcar reprezentanţii şcolilor, dar sindicatele? Ce vină au sindicatele, când la minister se perindă tot felul de „specialişti” care au făcut încercări anapoda, distrugând identitatea naţională?
Dacă sindicatele au obţinut „prea multe” drepturi, înseamnă că şi-au făcut datoria - obligaţia. Managementul este la pământ! Ori, MANAGERII NU SUNT MEMBRI DE SINDICAT!
Din păcate, are şi puţină dreptate; de multe ori, „sindicatele” au venit cu soluţii pentru diferite probleme, atât la nivelul şcolii, inspectoratelor şi ministerului, din dorinţa de a face lucrurile să funcţioneze. Asta, în timp ce unii sunt plătiţi pentru a găsi soluţii. Normal ar fi, dacă nu le găsesc, să plece de acolo, nu să le facă alţii munca şi, apoi, să fie învinuiţi de proastă calitate.
Aseară, tot doamna Vergu, a reinventat roata: „mai nou, cadrele didactice vor fi evaluate de un phiholog şi de un specialist în medicina muncii. Asta e mult mai bine!”. Nu e nou, se fac de trei ani aceste evaluări plus medicul de familie. Deci nu e mai bine, e ... la fel!
Se discută de noul Cod ca fiind total ceva nou, extraordinar, tot ce a este sau a fost fiind prost. Trezirea! Dacă rămân aceleaşi concepţii sau aceiaşi manageri, degeaba!
Interesantă idee în „noua conducere” a unităţii de învăţământ – C.A. ia deciziile (nu sunt plătiţi pentru această muncă) şi directorul îşi asumă ... ce? Sporul pentru director, nu? Interesant!
Pe Internet, circulă o vorbă: „Tot ce este gratis e de proastă calitate!” (se referă la programe) Sper ca „onoarea” de a fi membru în C.A. şi de a avea această mare răspundere şi muncă în plus, să fie suficiente pentru o muncă de calitate.
Din C.A. face parte şi un reprezentant al elevilor. Mai jos, apare fragmentul „elevii îşi aleg reprezentanţii pentru C.A.”. Directorul este membru al C.A. care are un număr impar de membri. Dintre aceştia, 50% sunt ... şi 50% .... Cum se calculează 50% dintr-un număr impar, când este vorba de oameni?
Tare mi-e frică de faptul că, presaţi de timp, se trece cam repede peste acest Cod care este cel mai important, este un punct de plecare!
În rest, multă atenţie şi baftă în negocieri! (sper din tot sufletul să fie negocieri, nu discuţii)
Invit toţi colegii care observă ceva în neregulă (sau care pare a fi) să pună în discuţie pe forum, pentru a da o mână de ajutor. Dacă nu participăm, ne plângem degeaba după.
avatar
Profesorul

Mesaje : 9
Data de înscriere : 09/12/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum