METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
3 participanți
Pagina 1 din 1
METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
din unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti,
pentru anul şcolar 2009-2010, se va organiza în perioada 29 mai - 28 iulie 2009
pentru titularizare, detaşare la cerere şi suplinire. Fiecare unitate de învăţământ
poate organiza concurs o singură dată în această perioadă.
La solicitarea conducerilor unităţilor de învăţământ preuniversitar, consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar, poate aproba organizarea şi desfăşurarea
concursului pe grupuri de unităţi de învăţământ (centre).
Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs se publică pentru
toate unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti la
data de 29 mai 2009. Centrele se vor organiza şi vor fi aduse la cunoştinţa candidaţilor
până la data limită de 29 mai 2009, odată cu publicarea listei cuprinzând posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs. Posturile didactice/catedrele
vacante titularizabile pentru concurs se propun de către comisia de mobilitate a
personalului didactic spre aprobare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar,
din lista posturilor didactice/catedrelor vacante cu viabilitate de cel puţin 4 (patru) ani,
în funcţie de: evoluţia demografică, planurile de şcolarizare, dinamica resurselor umane,
politicile de personal şi evoluţia planurilor de învăţământ.
din unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti,
pentru anul şcolar 2009-2010, se va organiza în perioada 29 mai - 28 iulie 2009
pentru titularizare, detaşare la cerere şi suplinire. Fiecare unitate de învăţământ
poate organiza concurs o singură dată în această perioadă.
La solicitarea conducerilor unităţilor de învăţământ preuniversitar, consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar, poate aproba organizarea şi desfăşurarea
concursului pe grupuri de unităţi de învăţământ (centre).
Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs se publică pentru
toate unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti la
data de 29 mai 2009. Centrele se vor organiza şi vor fi aduse la cunoştinţa candidaţilor
până la data limită de 29 mai 2009, odată cu publicarea listei cuprinzând posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs. Posturile didactice/catedrele
vacante titularizabile pentru concurs se propun de către comisia de mobilitate a
personalului didactic spre aprobare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar,
din lista posturilor didactice/catedrelor vacante cu viabilitate de cel puţin 4 (patru) ani,
în funcţie de: evoluţia demografică, planurile de şcolarizare, dinamica resurselor umane,
politicile de personal şi evoluţia planurilor de învăţământ.
Re: METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unităţile de învăţământ
preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti se face pe bază de concurs cu
probe scrise, cu subiecte elaborate în conformitate cu programele specifice pentru
concurs la specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei,
cercetării şi tineretului. Proba scrisă va cuprinde subiecte mixte din specialitate şi din
metodica predării specialităţii respective.
preuniversitar din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti se face pe bază de concurs cu
probe scrise, cu subiecte elaborate în conformitate cu programele specifice pentru
concurs la specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei,
cercetării şi tineretului. Proba scrisă va cuprinde subiecte mixte din specialitate şi din
metodica predării specialităţii respective.
Re: METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Datele de organizare şi desfăşurare a concursului sunt stabilite în cadrul
comisiilor paritare de la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot
şi municipiul Bucureşti, după consultarea inspectoratului şcolar. La data publicării
posturilor didactice/catedrelor, inspectoratul şcolar va comunica Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului (Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane) data
programată pentru susţinerea concursului. Concursul va avea loc după cel puţin 30 de
zile de la publicarea în presa locală şi centrală şi pe Internet a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate pentru care unităţile de învăţământ preuniversitar
din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti organizează concurs.
comisiilor paritare de la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot
şi municipiul Bucureşti, după consultarea inspectoratului şcolar. La data publicării
posturilor didactice/catedrelor, inspectoratul şcolar va comunica Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului (Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane) data
programată pentru susţinerea concursului. Concursul va avea loc după cel puţin 30 de
zile de la publicarea în presa locală şi centrală şi pe Internet a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate pentru care unităţile de învăţământ preuniversitar
din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti organizează concurs.
Re: METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Art. 5. (1) Cererile de înscriere la concursul pentru ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar din
judeţele pilot şi municipiul Bucureşti, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se
înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ sau la centrul care organizează
concursul, conform graficului prevăzut în anexa nr. 9 parte integrantă din prezenta
Metodologie. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat.
Actele de studii se depun în copie legalizată, iar celelalte documente sunt certificate, pentru
“conformitate cu originalul” de către un membru al comisiei de concurs. Pe cererea de
înscriere la concurs, candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului
didactic pentru care optează. Comisia de organizare a concursului împreună cu
consilierul juridic al inspectoratului şcolar au obligaţia de a verifica legalitatea
documentelor justificative.
(3) În aceeaşi perioadă se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ sau la
centrul care organizează concursul şi dosarele cadrelor didactice titulare care solicită
continuitate pentru detaşare la cerere sau suplinire şi suplinire, detaşare la cerere prin
concurs specific, în vederea evaluării de către comisia de concurs şi acordarea
punctajului rezultat prin aplicarea criteriilor şi punctajelor pentru evaluarea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar prevăzute în anexa nr. 2, parte integrantă a
Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
precum şi dosarele cadrelor didactice participante la concursul organizat pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar
din judeţele nominalizate în Hotărârea de Guvern nr. 1942/2004, sesiunea iunie-iulie
2007 şi/sau iunie-iulie 2008 sau la concursurile naţionale de ocupare a posturilor din
iulie 2007 şi/sau iulie 2008, care au obţinut minimum nota 7,00 (şapte), ale căror posturi
propuse pentru continuitate au fost ocupate de către titulari, au fost vacantate pentru
concurs sau au fost desfiinţate ca urmare a modificării planului de şcolarizare/planului
de învăţământ/reorganizării reţelei şcolare.
didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar din
judeţele pilot şi municipiul Bucureşti, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se
înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ sau la centrul care organizează
concursul, conform graficului prevăzut în anexa nr. 9 parte integrantă din prezenta
Metodologie. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat.
Actele de studii se depun în copie legalizată, iar celelalte documente sunt certificate, pentru
“conformitate cu originalul” de către un membru al comisiei de concurs. Pe cererea de
înscriere la concurs, candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului
didactic pentru care optează. Comisia de organizare a concursului împreună cu
consilierul juridic al inspectoratului şcolar au obligaţia de a verifica legalitatea
documentelor justificative.
(3) În aceeaşi perioadă se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ sau la
centrul care organizează concursul şi dosarele cadrelor didactice titulare care solicită
continuitate pentru detaşare la cerere sau suplinire şi suplinire, detaşare la cerere prin
concurs specific, în vederea evaluării de către comisia de concurs şi acordarea
punctajului rezultat prin aplicarea criteriilor şi punctajelor pentru evaluarea personalului
didactic din învăţământul preuniversitar prevăzute în anexa nr. 2, parte integrantă a
Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
precum şi dosarele cadrelor didactice participante la concursul organizat pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar
din judeţele nominalizate în Hotărârea de Guvern nr. 1942/2004, sesiunea iunie-iulie
2007 şi/sau iunie-iulie 2008 sau la concursurile naţionale de ocupare a posturilor din
iulie 2007 şi/sau iulie 2008, care au obţinut minimum nota 7,00 (şapte), ale căror posturi
propuse pentru continuitate au fost ocupate de către titulari, au fost vacantate pentru
concurs sau au fost desfiinţate ca urmare a modificării planului de şcolarizare/planului
de învăţământ/reorganizării reţelei şcolare.
Re: METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Art. 13. (1) Coordonarea metodologică a concursului, conform prevederilor art. 9
alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările
şi completările ulterioare, este asigurată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, iar organizarea concursului se realizează de inspectoratul şcolar şi unităţile
de învăţământ preuniversitar/centrele din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti.
(2) a) Pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului, se constituie
comisia de concurs la nivelul unităţii de învăţământ, numită prin decizia inspectorului
şcolar general, având următoarea componenţă:
preşedinte - directorul unităţii de învăţământ;
membri - doi profesori, responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu
gradul didactic I sau II;
secretar - un cadru didactic.
informatician/analist programator/ajutor analist programator.
16
b) Pentru unităţi de învăţământ preşcolar cu personalitate juridică care organizează
concurs cei doi membri pot fi şi institutori/educatoare cu gradul didactic I sau II.
c) În situaţia în care concursul se desfăşoară pe grupuri de unităţi de învăţământ
(centre), comisia de concurs se constituie la nivelul centrului de concurs, numită prin
decizia inspectorului şcolar general, având următoarea componenţă:
preşedinte - directorul uneia dintre unităţile de învăţământ care organizează
concurs;
2 (doi) membri - aleşi dintre directorii unităţilor de învăţământ care
organizează concurs;
secretar - un cadru didactic;
informatician/analist programator/ajutor analist programator.
d) În cazul în care, în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot sau
municipiul Bucureşti, care organizează concurs, nu există suficienţi membri, directori,
profesori sau institutori/educatoare cu gradul didactic I sau II, informaticieni/analişti
programatori/ajutori analişti programatori, conducerea unităţii de învăţământ va apela la
metodiştii de specialitate ai inspectoratului şcolar, informaticieni/analişti
programatori/ajutori analişti programatori sau directori din alte unităţi de învăţământ.
Aceste situaţii sunt soluţionate de inspectoratul şcolar.
(3) a) Proba practică/orală în profilul postului se susţine în faţa unei comisii
alcătuite din:
preşedinte - directorul unităţii de învăţământ;
2 (doi) membri - inspectori de specialitate/metodişti ai inspectoratului
şcolar/responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II
(profesorii din comisie trebuie să aibă cel puţin acelaşi grad didactic cu cel al
candidatului);
secretar - un cadru didactic.
alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările
şi completările ulterioare, este asigurată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, iar organizarea concursului se realizează de inspectoratul şcolar şi unităţile
de învăţământ preuniversitar/centrele din judeţele pilot şi municipiul Bucureşti.
(2) a) Pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului, se constituie
comisia de concurs la nivelul unităţii de învăţământ, numită prin decizia inspectorului
şcolar general, având următoarea componenţă:
preşedinte - directorul unităţii de învăţământ;
membri - doi profesori, responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu
gradul didactic I sau II;
secretar - un cadru didactic.
informatician/analist programator/ajutor analist programator.
16
b) Pentru unităţi de învăţământ preşcolar cu personalitate juridică care organizează
concurs cei doi membri pot fi şi institutori/educatoare cu gradul didactic I sau II.
c) În situaţia în care concursul se desfăşoară pe grupuri de unităţi de învăţământ
(centre), comisia de concurs se constituie la nivelul centrului de concurs, numită prin
decizia inspectorului şcolar general, având următoarea componenţă:
preşedinte - directorul uneia dintre unităţile de învăţământ care organizează
concurs;
2 (doi) membri - aleşi dintre directorii unităţilor de învăţământ care
organizează concurs;
secretar - un cadru didactic;
informatician/analist programator/ajutor analist programator.
d) În cazul în care, în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele pilot sau
municipiul Bucureşti, care organizează concurs, nu există suficienţi membri, directori,
profesori sau institutori/educatoare cu gradul didactic I sau II, informaticieni/analişti
programatori/ajutori analişti programatori, conducerea unităţii de învăţământ va apela la
metodiştii de specialitate ai inspectoratului şcolar, informaticieni/analişti
programatori/ajutori analişti programatori sau directori din alte unităţi de învăţământ.
Aceste situaţii sunt soluţionate de inspectoratul şcolar.
(3) a) Proba practică/orală în profilul postului se susţine în faţa unei comisii
alcătuite din:
preşedinte - directorul unităţii de învăţământ;
2 (doi) membri - inspectori de specialitate/metodişti ai inspectoratului
şcolar/responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II
(profesorii din comisie trebuie să aibă cel puţin acelaşi grad didactic cu cel al
candidatului);
secretar - un cadru didactic.
Re: METODOLOGIA DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI ŞI JUDEŢELE PILOT
Art. 17. (1) Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de
evaluare a lucrărilor scrise se constituie la nivelul unităţii de învăţământ/centrului, la
propunerea directorului unităţii de învăţământ/preşedintelui centrului de concurs, prin
decizia inspectoratului şcolar, având următoarea componenţă:
preşedinte - cadru didactic universitar având funcţia didactică cel puţin lector
doctor sau şef de lucrări, respectiv inspector şcolar general adjunct sau inspector
şcolar de specialitate (pentru maiştri instructori);
membri - câte doi profesori (din învăţământul preuniversitar având gradul
didactic I sau II sau din învăţământul universitar având funcţia didactică cel puţin
lector doctor/şef de lucrări) pentru fiecare specialitate;
23
secretar - un cadru didactic.
Din comisie nu pot face parte persoane care au în rândul candidaţilor rude sau
afini până la gradul IV inclusiv; membrii comisiei vor da în acest sens o declaraţie pe
proprie răspundere.
(2) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, respectiv comisia de
concurs, în situaţia în care concursul se desfăşoară pe centre, va decide dacă cei doi
membri vor fi:
a) unul din învăţământul universitar având funcţia didactică cel puţin lector
doctor/şef de lucrări şi unul din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau
II.
b) ambii din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II.
(3) Deciziile inspectorului şcolar general de numire a comisiilor de elaborare a
subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise se emit cu cel mult
48 de ore înainte de începerea probei scrise. Nu se emit decizii de numire a comisiilor în
ziua susţinerii probei scrise.
(4) Subiectele şi baremele de evaluare sunt elaborate şi traduse în limbile
minorităţilor, dacă este cazul, de către membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a
baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, în dimineaţa concursului şi se
vor prezenta la ora 7.30 preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor
de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, trei variante sigilate din care se extrage
prin tragere la sorţi o variantă în plenul comisiei, încheindu-se proces verbal.
(5) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de
evaluare a lucrărilor scrise vor declara în scris că vor păstra secretul asupra subiectelor.
În cazul divulgării subiectelor, vor suporta consecinţele legii. O copie a angajamentului
semnat de membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de
evaluare a lucrărilor scrise se păstrează la comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de
monitorizare a concursului.
evaluare a lucrărilor scrise se constituie la nivelul unităţii de învăţământ/centrului, la
propunerea directorului unităţii de învăţământ/preşedintelui centrului de concurs, prin
decizia inspectoratului şcolar, având următoarea componenţă:
preşedinte - cadru didactic universitar având funcţia didactică cel puţin lector
doctor sau şef de lucrări, respectiv inspector şcolar general adjunct sau inspector
şcolar de specialitate (pentru maiştri instructori);
membri - câte doi profesori (din învăţământul preuniversitar având gradul
didactic I sau II sau din învăţământul universitar având funcţia didactică cel puţin
lector doctor/şef de lucrări) pentru fiecare specialitate;
23
secretar - un cadru didactic.
Din comisie nu pot face parte persoane care au în rândul candidaţilor rude sau
afini până la gradul IV inclusiv; membrii comisiei vor da în acest sens o declaraţie pe
proprie răspundere.
(2) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, respectiv comisia de
concurs, în situaţia în care concursul se desfăşoară pe centre, va decide dacă cei doi
membri vor fi:
a) unul din învăţământul universitar având funcţia didactică cel puţin lector
doctor/şef de lucrări şi unul din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau
II.
b) ambii din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II.
(3) Deciziile inspectorului şcolar general de numire a comisiilor de elaborare a
subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise se emit cu cel mult
48 de ore înainte de începerea probei scrise. Nu se emit decizii de numire a comisiilor în
ziua susţinerii probei scrise.
(4) Subiectele şi baremele de evaluare sunt elaborate şi traduse în limbile
minorităţilor, dacă este cazul, de către membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a
baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, în dimineaţa concursului şi se
vor prezenta la ora 7.30 preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor
de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, trei variante sigilate din care se extrage
prin tragere la sorţi o variantă în plenul comisiei, încheindu-se proces verbal.
(5) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de
evaluare a lucrărilor scrise vor declara în scris că vor păstra secretul asupra subiectelor.
În cazul divulgării subiectelor, vor suporta consecinţele legii. O copie a angajamentului
semnat de membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de
evaluare a lucrărilor scrise se păstrează la comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de
monitorizare a concursului.
sunt titular si as avea o intrebare
un institutor titular cu studii superioare de ingineri si un master in matematica (nu in predarea matematicii) se poate transfera pe un post vacant de matematica?
emishkaleea- Mesaje : 4
Data de înscriere : 17/01/2009
Subiecte similare
» Plata directorilor din judetele pilot
» cerere tip pt continuitate -suplinire in judetele pilot
» Metodologia de echivalare a gradelor didactice cu doctoratul
» ghid secretara invatamant preuniversitar
» greva doar pentru cadre didactice?
» cerere tip pt continuitate -suplinire in judetele pilot
» Metodologia de echivalare a gradelor didactice cu doctoratul
» ghid secretara invatamant preuniversitar
» greva doar pentru cadre didactice?
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum