Treabă facută pe jumătate
Pagina 1 din 1
Treabă facută pe jumătate
Este vorba de planurile cadru care ar trebui să intre în vigoare începând cu 2010. Câteva observaţii:
1. Se menţine structura 4+4+2(+2). Adică elevul care învaţă într-o şcoală generală, după ce termină clasa a VIII-a este nevoit să plce din unitatea şcolară respectivă în condiţiile în care nu a finalizat învăţământul obligatoriu. În mod normal, învăţământul obligatoriu trebuie să se poată desfăşura în aceeaşi unitate de învăţământ
2. Opţionalele - aşa cum apar în planul cadru - nu se pot efectua. De ce? Simplu: se depăşeşte numărul de ore corespunzător ariilor curriculare. Exemplu:
A. Limbă şi comunicare, clasa a VIII-a: Număr de ore alocat: 7 repartizate astfel:
Limba română = 4
Limba străină I = 2
Lima străină II = 1
Opţional 0-1; unde să încapă opţionalul dacă cele 3 discipline din cadrul ariei curriculare I ocupă cele 7 ore
B. Arte: clasele I-VIII. Număr de ore alocat: 2 din care:
EM (Educaţia muzicală) = 1
EP (Educaţia plastică) = 1
Unde se mai poate pune opţionalul, căruia i se poate aloca o oră?
iar exemplele ar putea continua
3. Aria curriculară VII. Aici apare aberaţia la clasele I-IV şi anume că şcoala poate decide dacă Consilierea şi orientarea face / nu face parte din trunchiul comun. TC nu are legătură cu ce vrea şcoala. Chiar aşa superficiali sunt cei care au conceput noul plan-cadru?
1. Se menţine structura 4+4+2(+2). Adică elevul care învaţă într-o şcoală generală, după ce termină clasa a VIII-a este nevoit să plce din unitatea şcolară respectivă în condiţiile în care nu a finalizat învăţământul obligatoriu. În mod normal, învăţământul obligatoriu trebuie să se poată desfăşura în aceeaşi unitate de învăţământ
2. Opţionalele - aşa cum apar în planul cadru - nu se pot efectua. De ce? Simplu: se depăşeşte numărul de ore corespunzător ariilor curriculare. Exemplu:
A. Limbă şi comunicare, clasa a VIII-a: Număr de ore alocat: 7 repartizate astfel:
Limba română = 4
Limba străină I = 2
Lima străină II = 1
Opţional 0-1; unde să încapă opţionalul dacă cele 3 discipline din cadrul ariei curriculare I ocupă cele 7 ore
B. Arte: clasele I-VIII. Număr de ore alocat: 2 din care:
EM (Educaţia muzicală) = 1
EP (Educaţia plastică) = 1
Unde se mai poate pune opţionalul, căruia i se poate aloca o oră?
iar exemplele ar putea continua
3. Aria curriculară VII. Aici apare aberaţia la clasele I-IV şi anume că şcoala poate decide dacă Consilierea şi orientarea face / nu face parte din trunchiul comun. TC nu are legătură cu ce vrea şcoala. Chiar aşa superficiali sunt cei care au conceput noul plan-cadru?
KQQ- Mesaje : 22
Data de înscriere : 02/05/2009
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum