Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
3 participanți
Pagina 1 din 1
Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
A. Evaluarea competenţelor de comunicare şi relaţionale:
1. Atmosfera de învăţare (comunicarea cadru didactic – elev):
a. realizarea interacţiunii principiale dintre profesor şi elevi/ elev-elev;
b. stimularea elevilor pentru exprimarea şi susţinerea ideilor, opiniilor şi a punctelor de vedere proprii;
c. crearea unei atmosfere de învăţare, care să solicite participarea tuturor elevilor la discuţie, prin accesibilizarea informaţiilor cu caracter instructiv-educativ;
d. utilizarea unor strategii adecvate de formare a grupurilor, flexibile, adaptabile la fiecare tip de lecţie;
e. valorificarea teoriei inteligenţelor multiple în realizarea activităţilor în echipă şi asigurarea succesului şcolar al fiecărui elev;
f. respectarea diversităţii culturale a elevilor;
g. motivarea elevilor în vederea implicării lor în activitatea de învăţare pe tot parcursul vieţii;
h. asigurarea igienei activităţii intelectuale şi fizice practicate în activitatea şcolară;
2. Comunicarea între cadrele didactice care predau la aceeaşi clasă/ şcoală
a. colaborarea cu celelalte cadre didactice pentru asigurarea continuităţii între anii de studiu/ciclurile de învăţământ;
b. preluarea informaţiilor relevante despre evoluţia fiecărui elev de la celelalte cadre didactice, pentru a determina integrarea elevilor în mediul şcolar şi social;
c. comunicarea permanentă cu celelalte cadre didactice pentru a identifica cele mai potrivite metode în vederea eficientizării demersului didactic;
3. Comunicarea cadrului didactic cu familiile elevilor
a. informarea periodică a familiei despre evoluţia şcolară a elevului, comportamentul social al acestuia etc.
b. solicitarea de date suplimentare despre comportamentul copilului în mediul familial, atitudinea acestuia faţă de învăţare, alte informaţii suplimentare, pentru o cunoaştere complexă a personalităţii acestuia;
c. dezvoltarea parteneriatului şcoală – familie pentru înlăturarea eşecului şcolar şi pentru asigurarea integrării sociale a elevului;
d. informarea familiei cu privire la crearea la elevi a unei motivaţii adecvate pentru învăţare;
e. prezentarea modelului social la care se raportează şcoala, în activitatea de predare – învăţare – evaluare;
f. tratarea familiei elevului ca pe un partener în educaţie şi consilierea acesteia cu privire la relaţia dintre factorii educaţionali: şcoală – societate – familie;
B. Proiectare şi planificare:
a. întocmirea documentelor de planificare – proiectare cu respectarea programelor şcolare în vigoare;
b. utilizarea strategiilor de învăţare prin cooperare;
c. asigurarea caracterului interdisciplinar în activitatea de predare-învăţare-evaluare;
d. monitorizarea şi ajustarea instruirii în funcţie de nevoile/posibilităţile elevilor;
e. adaptarea manualelor la specificul colectivului de elevi (propunerea unor materiale ce facilitează aplicarea curriculum-ului, făcându-l mai accesibil pentru elevi);
f. utilizarea unor mijloace diverse pentru proiectarea activităţilor de învăţare, în vederea stimulării creativităţii elevilor;
g. identificarea resurselor umane şi informaţionale adecvate conţinuturilor;
h. stabilirea clară a obiectivelor fiecărei activităţi didactice şi monitorizarea îndeplinirii acestora, prin gestionarea judicioasă a bugetului de timp;
i. utilizarea în activitatea de predare-învăţare a materialelor didactice adecvate şi existente/confecţionate;
j. aplicarea inovării în domeniul didacticii disciplinei;
k. folosirea tehnicilor de tratare diferenţiată şi de individualizare a predării – învăţării – evaluării;
l. urmărirea realizării competenţelor-cheie, în funcţie de fiecare disciplină de studiu;
m. asigurarea ofertei de curriculum opţional pe baza solicitărilor elevilor, prin valorificarea competenţelor cadrului didactic;
C. Asigurarea şi valorizarea resurselor:
a. utilizarea mijloacelor de învăţământ, a materialului didactic şi a auxiliarelor didactice adecvate particularităţilor de vârstă ale elevilor, nivelului de dezvoltare intelectuală şi conţinuturilor activităţilor planificate
b. elaborarea/confecţionarea materialului didactic, a mijloacelor de învăţământ şi a auxiliarelor didactice, având în vedere funcţiile pe care acestea trebuie să le îndeplinească;
c. amenajarea mediului educaţional în conformitate cu tipul de activitate desfăşurată, pentru asigurarea unei activităţi eficiente
d. adaptarea demersului didactic în vederea asigurării progresului şcolar prin valorificarea potenţialului individual al fiecărui elev;
e. implicarea familiei şi a comunităţii în activităţi de amenajare a spaţiului educaţional;
f. stimularea copiilor în vederea participării la propria lor formare şi dezvoltare;
g. identificarea şi aplicarea măsurilor adecvate de diminuare a eşecului şcolar şi pentru stimularea performanţelor individuale, raportate la potenţialul propriu fiecărui copil;
h. colaborarea directă între cadrele didactice de la clasă pentru respectarea echilibrului între munca independentă şi timpul liber al elevului;
i. respectarea curbei de efort a elevilor în cadrul orelor de curs;
j. alcătuirea şi gestionarea eficientă şi permanentă a bazei de date privind elevii;
k. centrarea activităţii didactice pe elev;
l. aplicarea unor tehnici adecvate de comunicare cu elevii care manifestă probleme speciale (copii cu cerinţe educaţionale speciale, copii provenind din grupuri dezavantajate etc.).
D. Evaluarea
a. elaborarea criteriilor şi modalităţilor de evaluare adecvate atât conţinuturilor, cât şi obiectivelor propuse;
b. aplicarea tipurilor de evaluare adecvate, asigurând cuantificarea periodică a progresului şcolar individual şi susţinerea motivaţiei pentru învăţare;
c. utilizarea unor tehnici alternative de evaluare (co-evaluarea şi autoevaluarea);
d. consemnarea cu regularitate şi obiectiv a tuturor elementelor importante din fişa psihopedagogică individuală a fiecărui elev, în vederea monitorizării dezvoltării şcolare a acestuia;
e. corelarea cerinţelor programelor şcolare cu modalităţile de evaluare;
f. monitorizarea progresului şcolar, în funcţie de potenţialul individual al fiecărui elev;
g. regândirea demersului didactic şi ajustarea acestuia în funcţie de rezultatele obţinute de elevi în procesul de evaluare;
h. aplicarea unor tehnici de evaluare adaptate elevilor cu cerinţe speciale, cu respectarea standardelor programei şcolare;
i. asigurarea unei evaluări cu respectarea principiilor docimologice şi a eticii profesionale; .
1. Atmosfera de învăţare (comunicarea cadru didactic – elev):
a. realizarea interacţiunii principiale dintre profesor şi elevi/ elev-elev;
b. stimularea elevilor pentru exprimarea şi susţinerea ideilor, opiniilor şi a punctelor de vedere proprii;
c. crearea unei atmosfere de învăţare, care să solicite participarea tuturor elevilor la discuţie, prin accesibilizarea informaţiilor cu caracter instructiv-educativ;
d. utilizarea unor strategii adecvate de formare a grupurilor, flexibile, adaptabile la fiecare tip de lecţie;
e. valorificarea teoriei inteligenţelor multiple în realizarea activităţilor în echipă şi asigurarea succesului şcolar al fiecărui elev;
f. respectarea diversităţii culturale a elevilor;
g. motivarea elevilor în vederea implicării lor în activitatea de învăţare pe tot parcursul vieţii;
h. asigurarea igienei activităţii intelectuale şi fizice practicate în activitatea şcolară;
2. Comunicarea între cadrele didactice care predau la aceeaşi clasă/ şcoală
a. colaborarea cu celelalte cadre didactice pentru asigurarea continuităţii între anii de studiu/ciclurile de învăţământ;
b. preluarea informaţiilor relevante despre evoluţia fiecărui elev de la celelalte cadre didactice, pentru a determina integrarea elevilor în mediul şcolar şi social;
c. comunicarea permanentă cu celelalte cadre didactice pentru a identifica cele mai potrivite metode în vederea eficientizării demersului didactic;
3. Comunicarea cadrului didactic cu familiile elevilor
a. informarea periodică a familiei despre evoluţia şcolară a elevului, comportamentul social al acestuia etc.
b. solicitarea de date suplimentare despre comportamentul copilului în mediul familial, atitudinea acestuia faţă de învăţare, alte informaţii suplimentare, pentru o cunoaştere complexă a personalităţii acestuia;
c. dezvoltarea parteneriatului şcoală – familie pentru înlăturarea eşecului şcolar şi pentru asigurarea integrării sociale a elevului;
d. informarea familiei cu privire la crearea la elevi a unei motivaţii adecvate pentru învăţare;
e. prezentarea modelului social la care se raportează şcoala, în activitatea de predare – învăţare – evaluare;
f. tratarea familiei elevului ca pe un partener în educaţie şi consilierea acesteia cu privire la relaţia dintre factorii educaţionali: şcoală – societate – familie;
B. Proiectare şi planificare:
a. întocmirea documentelor de planificare – proiectare cu respectarea programelor şcolare în vigoare;
b. utilizarea strategiilor de învăţare prin cooperare;
c. asigurarea caracterului interdisciplinar în activitatea de predare-învăţare-evaluare;
d. monitorizarea şi ajustarea instruirii în funcţie de nevoile/posibilităţile elevilor;
e. adaptarea manualelor la specificul colectivului de elevi (propunerea unor materiale ce facilitează aplicarea curriculum-ului, făcându-l mai accesibil pentru elevi);
f. utilizarea unor mijloace diverse pentru proiectarea activităţilor de învăţare, în vederea stimulării creativităţii elevilor;
g. identificarea resurselor umane şi informaţionale adecvate conţinuturilor;
h. stabilirea clară a obiectivelor fiecărei activităţi didactice şi monitorizarea îndeplinirii acestora, prin gestionarea judicioasă a bugetului de timp;
i. utilizarea în activitatea de predare-învăţare a materialelor didactice adecvate şi existente/confecţionate;
j. aplicarea inovării în domeniul didacticii disciplinei;
k. folosirea tehnicilor de tratare diferenţiată şi de individualizare a predării – învăţării – evaluării;
l. urmărirea realizării competenţelor-cheie, în funcţie de fiecare disciplină de studiu;
m. asigurarea ofertei de curriculum opţional pe baza solicitărilor elevilor, prin valorificarea competenţelor cadrului didactic;
C. Asigurarea şi valorizarea resurselor:
a. utilizarea mijloacelor de învăţământ, a materialului didactic şi a auxiliarelor didactice adecvate particularităţilor de vârstă ale elevilor, nivelului de dezvoltare intelectuală şi conţinuturilor activităţilor planificate
b. elaborarea/confecţionarea materialului didactic, a mijloacelor de învăţământ şi a auxiliarelor didactice, având în vedere funcţiile pe care acestea trebuie să le îndeplinească;
c. amenajarea mediului educaţional în conformitate cu tipul de activitate desfăşurată, pentru asigurarea unei activităţi eficiente
d. adaptarea demersului didactic în vederea asigurării progresului şcolar prin valorificarea potenţialului individual al fiecărui elev;
e. implicarea familiei şi a comunităţii în activităţi de amenajare a spaţiului educaţional;
f. stimularea copiilor în vederea participării la propria lor formare şi dezvoltare;
g. identificarea şi aplicarea măsurilor adecvate de diminuare a eşecului şcolar şi pentru stimularea performanţelor individuale, raportate la potenţialul propriu fiecărui copil;
h. colaborarea directă între cadrele didactice de la clasă pentru respectarea echilibrului între munca independentă şi timpul liber al elevului;
i. respectarea curbei de efort a elevilor în cadrul orelor de curs;
j. alcătuirea şi gestionarea eficientă şi permanentă a bazei de date privind elevii;
k. centrarea activităţii didactice pe elev;
l. aplicarea unor tehnici adecvate de comunicare cu elevii care manifestă probleme speciale (copii cu cerinţe educaţionale speciale, copii provenind din grupuri dezavantajate etc.).
D. Evaluarea
a. elaborarea criteriilor şi modalităţilor de evaluare adecvate atât conţinuturilor, cât şi obiectivelor propuse;
b. aplicarea tipurilor de evaluare adecvate, asigurând cuantificarea periodică a progresului şcolar individual şi susţinerea motivaţiei pentru învăţare;
c. utilizarea unor tehnici alternative de evaluare (co-evaluarea şi autoevaluarea);
d. consemnarea cu regularitate şi obiectiv a tuturor elementelor importante din fişa psihopedagogică individuală a fiecărui elev, în vederea monitorizării dezvoltării şcolare a acestuia;
e. corelarea cerinţelor programelor şcolare cu modalităţile de evaluare;
f. monitorizarea progresului şcolar, în funcţie de potenţialul individual al fiecărui elev;
g. regândirea demersului didactic şi ajustarea acestuia în funcţie de rezultatele obţinute de elevi în procesul de evaluare;
h. aplicarea unor tehnici de evaluare adaptate elevilor cu cerinţe speciale, cu respectarea standardelor programei şcolare;
i. asigurarea unei evaluări cu respectarea principiilor docimologice şi a eticii profesionale; .
Re: Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
Cum adica prima propunere MECI? Va urma si cea de-a doua? SAu s-a schimbat ceva in urma discutiilor avute? Cand aflam varianta finala?
Re: Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
discutiile au fost aprinse.
Se apropie de sfarsit, dar le rezolvam
Se apropie de sfarsit, dar le rezolvam
Re: Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
Liviu, noi vom fi cei care vom fi evaluati. Voi stabiliti cu cei de la MECI ceea ce ni se va aplica noua. Stam destul de prost cu rabdarea. Vrem sa stim ce ne asteapta. Macar din cand in cand puteti sa ne informati despre cum merg negocierile
Re: Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
Liviu, am inteles ca aveti o forma finala a acestor criterii (asa scrie pe blogul personal).
Poti sa il pui si pe site sau aici, sa il vedem si noi? Vorba colegului de mai sus - avem emotii!
Toate cele bune !
Poti sa il pui si pe site sau aici, sa il vedem si noi? Vorba colegului de mai sus - avem emotii!
Toate cele bune !
Profesorul- Mesaje : 9
Data de înscriere : 09/12/2008
Re: Criterii de evaluare a activităţii la ore prima propunere MECI
Nu am acordul comisiei de a le face publice.
O sa incerc sa pun franturi
sau poate sunt colegi din comisie care isi permit sa le face publice.
Parerea mea este ca sunt ok.
O sa incerc sa pun franturi
sau poate sunt colegi din comisie care isi permit sa le face publice.
Parerea mea este ca sunt ok.
Subiecte similare
» Criterii normare did.auxiliar
» Domnului Pop - care au fost criteriile pe baza carora s-au stabilit coeficientii?
» propunere pentru cei care ne reprezintă
» PRIMA DE VACANTA
» prima de instalare
» Domnului Pop - care au fost criteriile pe baza carora s-au stabilit coeficientii?
» propunere pentru cei care ne reprezintă
» PRIMA DE VACANTA
» prima de instalare
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum