"iaca, ce mai vrea şi asta???!!!" - mulţi au spus-o şi o vor mai spune
2 participanți
Pagina 1 din 1
"iaca, ce mai vrea şi asta???!!!" - mulţi au spus-o şi o vor mai spune
Bună ziua!
Sunt prof. într-o şcoală gimnazială din mediul rural. După cum prea bine se ştie, tezele cu subiect unic s-au susţinut la disciplinele lb. şi lit. română, matematică şi istorie/geografie (şi astea vor fi „în bătaie” şi pe viitor când vor dispărea tezele unice) . Toţi prof. care am predat anterior pomenitele discipline - mă număr şi eu printre ei - am avut de îndeplinit sarcini care au presupus efort (fizic, intelectual şi , uneori, chiar material) suplimentar faţă de colegii noştri care predau chimie, biologie, limba engleză etc. Când afirm asta mă refer la: ore de pregătire cu elevii în afara programului şcolar, cheltuieli din bani proprii pentru multiplicarea variantelor model, cele date în anii anteriori, pe care le-am lucrat la clase (nu se pune problema recuperării banilor, ar fi ieşit mari discuţii…), corectarea lucrărilor fără niciun fel de plată; mai pot adăuga: prelucrarea metodologiei de desfăşurare a tezelor cu elevii şi părinţii acestora, procese verbale înainte şi după teze, explicaţii atât elevilor cât şi părinţilor… . După cum e şi firesc, tot româna, matematica şi istoria/geografia vor constitui obiecte de examen şi pe viitor. Mie nu mi se pare echitabil, ar trebui totuşi să existe o diferenţă între profesori: remuneraţie mai mare sau normare cu mai puţine ore pentru noi cei care asigurăm funcţionalitatea sistemului de învăţământ – vor crede unii că exagerez, dar nu e deloc aşa, notele de la teze au constituit un mare procent din media de admitere la liceu.
Vă rog mult, aş vrea să aflu şi părerea dumneavoastră!
… poate există vreo şansă să se facă ceva în această privinţă.
Vă mulţumesc!
Sunt prof. într-o şcoală gimnazială din mediul rural. După cum prea bine se ştie, tezele cu subiect unic s-au susţinut la disciplinele lb. şi lit. română, matematică şi istorie/geografie (şi astea vor fi „în bătaie” şi pe viitor când vor dispărea tezele unice) . Toţi prof. care am predat anterior pomenitele discipline - mă număr şi eu printre ei - am avut de îndeplinit sarcini care au presupus efort (fizic, intelectual şi , uneori, chiar material) suplimentar faţă de colegii noştri care predau chimie, biologie, limba engleză etc. Când afirm asta mă refer la: ore de pregătire cu elevii în afara programului şcolar, cheltuieli din bani proprii pentru multiplicarea variantelor model, cele date în anii anteriori, pe care le-am lucrat la clase (nu se pune problema recuperării banilor, ar fi ieşit mari discuţii…), corectarea lucrărilor fără niciun fel de plată; mai pot adăuga: prelucrarea metodologiei de desfăşurare a tezelor cu elevii şi părinţii acestora, procese verbale înainte şi după teze, explicaţii atât elevilor cât şi părinţilor… . După cum e şi firesc, tot româna, matematica şi istoria/geografia vor constitui obiecte de examen şi pe viitor. Mie nu mi se pare echitabil, ar trebui totuşi să existe o diferenţă între profesori: remuneraţie mai mare sau normare cu mai puţine ore pentru noi cei care asigurăm funcţionalitatea sistemului de învăţământ – vor crede unii că exagerez, dar nu e deloc aşa, notele de la teze au constituit un mare procent din media de admitere la liceu.
Vă rog mult, aş vrea să aflu şi părerea dumneavoastră!
… poate există vreo şansă să se facă ceva în această privinţă.
Vă mulţumesc!
viviana- Mesaje : 5
Data de înscriere : 27/07/2009
Re: "iaca, ce mai vrea şi asta???!!!" - mulţi au spus-o şi o vor mai spune
nu sunt pe principiul ca o materie este mai importanta decat alta.
ins atrebuie sa ne uitam la finalitatile invatamantului sa stabilim competentele si apoi sa intram la continuturi si implicit la importanta anumitor discipline.
insa ati intiat un topic interesant
ins atrebuie sa ne uitam la finalitatile invatamantului sa stabilim competentele si apoi sa intram la continuturi si implicit la importanta anumitor discipline.
insa ati intiat un topic interesant
Re: "iaca, ce mai vrea şi asta???!!!" - mulţi au spus-o şi o vor mai spune
liviumarianpop a scris:nu sunt pe principiul ca o materie este mai importanta decat alta.
ins atrebuie sa ne uitam la finalitatile invatamantului sa stabilim competentele si apoi sa intram la continuturi si implicit la importanta anumitor discipline.
insa ati intiat un topic interesant
Mulţumesc pentru răspuns!
... desigur... sunt prioritare finalităţile..., idealul..., dar "fără scară e cam greu de urcat în pod"
viviana- Mesaje : 5
Data de înscriere : 27/07/2009
Subiecte similare
» Ce inseamna "domeniu pedagogic" ?
» Minimum de elevi la clasa
» OPTIONAL AFERENT ARIEI CURRICULARE "ARTE" LA CLASELE PRIMARE
» Modul VIII "Asigurari" - Cine are dreptul sa predea?
» "Se poate schimba optiunea "-scuzati greselile
» Minimum de elevi la clasa
» OPTIONAL AFERENT ARIEI CURRICULARE "ARTE" LA CLASELE PRIMARE
» Modul VIII "Asigurari" - Cine are dreptul sa predea?
» "Se poate schimba optiunea "-scuzati greselile
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum